Regulamente
2023
2021
- REGULAMENTUL (UE) 2021/523 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 24 martie 2021 de instituire a Programului InvestEU și de modificare a Regulamentului (UE) 2015/1017 / Rezumat
- REGULAMENTUL (UE) 2021/817 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 20 mai 2021 de instituire a Erasmus+: Programul Uniunii pentru educație și formare, tineret și sport și de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1288/2013
- REGULAMENTUL (UE) 2021/819 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 20 mai 2021 privind Institutul European de Inovare și Tehnologie
2020
2011-2019
- REGULAMENTUL DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2015/983 AL COMISIEI din 24 iunie 2015 privind procedura de eliberare a cardului profesional european și aplicarea mecanismului de alertă în temeiul Directivei 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului
- REGULAMENTUL (UE) NR. 1175/2014 AL COMISIEI din 30 octombrie 2014 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 452/2008 al Parlamentului European și al Consiliului privind producerea și dezvoltarea de statistici în materie de educație și învățare continuă, în ceea ce privește statisticile privind participarea adulților la învățarea continuă, și de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 823/2010 al Comisiei
- REGULAMENTUL (UE) NR. 912/2013 AL COMISIEI din 23 septembrie 2013 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 452/2008 al Parlamentului European și al Consiliului privind producerea și dezvoltarea de statistici în materie de educație și învățare continuă, în ceea ce privește statisticile în materie de sisteme de educație și formare
2000-2010
Directive
2013
2005
Recomandări
2024
2023
- RECOMANDAREA (UE) 2023/2611 A COMISIEI din 15 noiembrie 2023 privind recunoașterea calificărilor resortisanților țărilor terțe
- Propunere de RECOMANDARE A CONSILIULUI „Europa în mișcare” – oportunități de mobilitate în scopul învățării pentru toți (Text cu relevanță pentru SEE) {SWD(2023) 719 final} – {SWD(2023) 720 final}
- ANEXE la Propunerea de recomandare a Consiliului „Europa în mișcare” – oportunități de mobilitate în scopul învățării pentru toți {SWD(2023) 719 final} – {SWD(2023) 720 final}
- RECOMANDAREA CONSILIULUI din 23 noiembrie 2023 privind îmbunătățirea ofertei de competențe digitale în educație și formare (C/2024/1030)
2022
- Recomandarea Consiliului privind crearea de punți pentru o cooperare europeană eficace în domeniul învățământului superior (Text cu relevanță pentru SEE
- Propunere de RECOMANDARE A CONSILIULUI privind învățarea pentru durabilitatea mediului (Text cu relevanță pentru SEE) {SWD(2022) 3 final}
- Recomandarea Comitetului de Miniștri către statele membre privind combaterea fraudei educaționale CM/Rec(2022)18
- Rectificare la Recomandare a Consiliului din 22 iunie 2022 privind o abordare europeană a microcertificatelor pentru învățarea pe tot parcursul vieții și capacitatea de inserție profesională (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene C 243 din 27 iunie 2022) 2022/C 262/13
- Recomandare a Consiliului din 22 iunie 2022 privind o abordare europeană a microcertificatelor pentru învățarea pe tot parcursul vieții și capacitatea de inserție profesională (2022/C 243/02)
- Recomandare a Consiliului privind crearea de punți pentru o cooperare europeană eficace în domeniul învățământului superior
- Recomandarea Consiliului privind căile către succesul școlar și de înlocuire a Recomandării Consiliului din 28 iunie 2011 privind politicile de reducere a părăsirii timpurii a școlii (Text cu relevanță pentru SEE)
2021
2020
- RECOMANDAREA CONSILIULUI din 24 noiembrie 2020 privind educația și formarea profesională (EFP) pentru competitivitate durabilă, echitate socială și reziliență (2020/C 417/01)
- COMMISSION STAFF WORKING DOCUMENT EVALUATION of the Council Recommendation of 20 December 2012 on the validation of non-formal and informal learning – Accompanying the document COMMUNICATION FROM THE COMMISSION TO THE EUROPEAN PARLIAMENT, THE COUNCIL, THE EUROPEAN ECONOMIC AND SOCIAL COMMITTEE AND THE COMMITTEE OF THE REGIONS {COM(2020) 274 final} – {SWD(2020) 122 final}
- Propunere de RECOMANDARE A CONSILIULUI privind „O punte către locuri de muncă – consolidarea Garanției pentru tineret” și de înlocuire a Recomandării Consiliului din 22 aprilie 2013 privind înființarea unei garanții pentru tineret {SWD(2020) 124 final}
- RECOMANDAREA (UE) 2020/518 A COMISIEI din 8 aprilie 2020 privind un set comun de instrumente la nivelul Uniunii pentru utilizarea tehnologiei și a datelor în scopul de a combate criza provocată de pandemia de COVID-19 și de a ieși din această criză, în special în ceea ce privește aplicațiile mobile și utilizarea datelor anonimizate privind mobilitatea
2019
- Recomandarea Comitetului Miniștrilor către statele membre privind promovarea unei culturi a eticii în profesia de predare CM/Rec(2019)9
- RECOMANDAREA CONSILIULUI din 22 mai 2019 privind o abordare globală a predării și învățării limbilor (2019/C 189/03)
- RECOMANDAREA CONSILIULUI din 22 mai 2019 privind sisteme de înaltă calitate de educație și îngrijire timpurie a copiilor (2019/C 189/02)
- Global Convention on the Recognition of Qualifications concerning Higher Education adopted by the UNESCO General Conference at its 40th session on 25 November 2019
2018
- RECOMANDAREA CONSILIULUI din 26 noiembrie 2018 privind promovarea recunoașterii reciproce automate a calificărilor dobândite ca urmare a absolvirii unui ciclu secundar superior de învățământ și formare, precum și a rezultatelor perioadelor de învățare petrecute în străinătate
- RECOMANDAREA CONSILIULUI din 22 mai 2018 privind competențele-cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții
2017
- RECOMANDAREA CONSILIULUI din 20 noiembrie 2017 privind monitorizarea parcursului profesional al absolvenților
- RECOMANDAREA CONSILIULUI din 22 mai 2017 privind Cadrul european al calificărilor pentru învățarea pe tot parcursul vieții și de abrogare a Recomandării Parlamentului European și a Consiliului din 23 aprilie 2008 privind stabilirea Cadrului european al calificărilor pentru învățarea de-a lungul vieții (2017/C 189/03)
2016
- RECOMANDAREA CONSILIULUI din 19 decembrie 2016 privind parcursurile de actualizare a competențelor: noi oportunități pentru adulți (2016/C 484/01)
- RECOMANDAREA CONSILIULUI din 12 iulie 2016 privind Programul național de reformă al României pentru 2016 și care include un aviz al Consiliului privind Programul de convergență al României pentru 2016 (2016/C 299/18)
2015
2014 – 2000
- RECOMANDAREA CONSILIULUI din 8 iulie 2014 privind Programul național de reformă al României pentru 2014 și care include un aviz al Consiliului privind Programul de convergență al României pentru 2014
- RECOMANDAREA CONSILIULUI din 22 aprilie 2013 privind înființarea unei garanții pentru tineret (2013/C 120/01)
- Recomandarea Comitetului de Miniștri către statele membre privind asigurarea calității educației CM/Rec(2012)13
- Recomandarea Comitetului de Miniștri către statele membre privind responsabilitatea autorităților publice pentru libertatea academică și autonomia instituțională CM/Rec(2012)7
- RECOMANDAREA CONSILIULUI din 20 decembrie 2012 privind validarea învățării non-formale și informale (2012/C 398/01)
- RECOMANDAREA PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI A CONSILIULUI din 18 iunie 2009 privind stabilirea unui cadru european de referință pentru asigurarea calității în educație și formare profesională (2009/C 155/01)
- RECOMANDAREA PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI A CONSILIULUI din 23 aprilie 2008 privind stabilirea Cadrului european al calificărilor pentru învățarea de-a lungul vieții (2008/C 111/01)
- Recomandarea Comitetului de Miniștri din cadrul Comsiliului Europei către statele membre privind responsabilitatea publică pentru învățământul superior și cercetare CM/Rec(2007)6
- RECOMMENDATION OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL of 18 December 2006 on key competences for lifelong learning (2006/962/EC)
Comunicări
2024
2022
- COMUNICARE A COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR privind progresele înregistrate în direcția realizării Spațiului european al educației {SWD(2022) 750 final} – {SWD(2022) 751 final}
- COMUNICARE A COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR privind o strategie europeană pentru universități {SWD(2022) 6 final}
- COMUNICARE A COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR Condiții de muncă mai bune pentru o Europă socială mai puternică: valorificarea deplină a beneficiilor digitalizării pentru viitorul muncii
- COMUNICARE A COMISIEI privind orientările pentru accesul la piața muncii, la educație profesională și la învățarea în rândul adulților pentru persoanele care fug din calea invaziei Ucrainei de către Rusia
- COMUNICAREA COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR – Întâmpinarea celor care fug de război în Ucraina: pregătirea Europei pentru a răspunde nevoilor / Rezumat
- COMUNICAREA COMISIEI privind o strategie europeană pentru universități, COM(2022) 16 final, {SWD(2022) 6 final}
2020
- COMUNICARE A COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR – Busola pentru dimensiunea digitală 2030: modelul european pentru deceniul digital, COM(2021) 118 final
- COMUNICARE A COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR Plan de acțiune privind integrarea și incluziunea pentru perioada 2021-2027 {SWD(2020) 290 final}
- COMUNICARE A COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR privind realizarea Spațiului european al educației până în 2025, COM/2020/625 final, {SWD(2020) 212 final}
- COMUNICAREA COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR – Planul de acțiune pentru educația digitală 2021-2027 – Resetarea educației și formării pentru era digitală, COM(2020) 624 final
- COMUNICARE A COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR European Skills Agenda for sustainable competitiveness, social fairness and resilience {SWD(2020) 121 final} – {SWD(2020) 122 final}
- COMUNICARE A COMISIE CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR Sprijinirea ocupării forței de muncă în rândul tinerilor: o punte către locuri de muncă pentru generația viitoare (COM(2020) 276 final)
- COMUNICARE A COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR – O strategie pentru IMM-uri pentru o Europă sustenabilă și digitală – COM(2020) 103 final
- COMUNICARE A COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR – O nouă Strategie industrială pentru Europa, COM(2020) 102 final
2018
- COMUNICARE A COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR Construirea unei Europe mai puternice: rolul politicilor în domeniul tineretului, educației și culturii (COM(2018) 268 final)
- COMUNICARE A COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR privind Planul de acțiune pentru educația digitală {SWD(2018) 12 final}
2017
- COMUNICARE A COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR Dezvoltarea școlilor și calitatea excelentă a predării pentru un început bun în viață {SWD(2017) 165 final}
- COMUNICARE A COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR privind o nouă agendă a UE pentru învățământul superior {SWD(2017) 164 final}
- COMUNICARE A COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR Dezvoltarea școlilor și calitatea excelentă a predării pentru un început bun în viață {SWD(2017) 165 final}
- COMUNICARE A COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR Consolidarea identității europene prin educație și cultură Contribuția Comisiei Europene la reuniunea liderilor din 17 noiembrie de la Göteborg – COM(2017) 673 final
2016
- COMUNICARE A COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR O NOUĂ AGENDĂ PENTRU COMPETENȚE ÎN EUROPA Să lucrăm împreună pentru consolidarea capitalului uman, a capacității de inserție profesională și a competitivității {SWD(2016) 195 final}
- COMUNICARE A COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR INVESTIȚIA ÎN TINERII EUROPEI – COM(2016) 940 final
- COMUNICARE A COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR ÎMBUNĂTĂȚIREA ȘI MODERNIZAREA EDUCAȚIEI – COM(2016) 941 final
2015 – 2000
- COMUNICAREA COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR – Regândirea educației: investiții în competențe pentru rezultate socio-economice mai bune {COM(2012) 669 final}
- Commission Staff Working Document — Assessment of Key Competences in initial education and training: Policy Guidance —Accompanying the document Communication from the Commission — Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes (SWD(2012) 371 final,20.11.2012)
- Commission Staff Working Document — Language competences for employability, mobility and growth — Accompanying the document Communication From the Commission — Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes (SWD(2012) 372 final, 20.11.2012)
- Commission Staff Working Document — Education and Training Monitor 2012 — Accompanying the document Communication from the Commission — Rethinking education: investing in skills for better socio-economic outcomes (SWD(2012) 373 final, 20.11.2012)
- Commission Staff Working Document — Supporting the Teaching Professions for Better Learning Outcomes —Accompanying the document Communication from the Commission —Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes (SWD(2012) 374 final, 20.11.2012)
- Commission Staff Working Document — Vocational education and training for better skills, growth and jobs — Accompanying the document Communication from the Commission — Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes (SWD(2012) 375 final, 20.11.2012)
- Commission Staff Working Document — Partnership and flexible pathways for lifelong skills development — Accompanying the document Communication from the Commission — Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes (SWD(2012) 376 final, 20.11.2012)
- Commission Staff Working Document — Rethinking Education: Country Analysis Part I — Accompanying the document Communication from the Commission — Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes (SWD(2012) 377 final, 20.11.2012)
- Council Conclusions on investing in education and training — a response to ‘Rethinking education: Investing in skills for better socio-economic outcomes’ and the ‘2013 annual growth survey’ (OJ C 64, 5.3.2013, pp. 5–8)
- COMUNICARE A COMISIEI EUROPA 2020 O strategie europeană pentru o creștere inteligentă, ecologică și favorabilă incluziunii (COM(2010) 2020 final)
- COMUNICARE A COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR Un nou impuls pentru cooperarea europeană în domeniul educației și formării profesionale pentru a sprijini strategia Europa 2020, COM(2010) 296 final
- COMUNICARE A COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN ȘI CONSILIU Plan de acțiune privind minorii neînsoțiți (2010-2014) SEC(2010)534
- COMMUNICATION FROM THE COMMISSION TO THE COUNCIL, THE EUROPEAN PARLIAMENT, THE EUROPEAN ECONOMIC AND SOCIAL COMMITTEE AND THE COMMITTEE OF THE REGIONS A New Framework Strategy for Multilingualism – COM(2005) 596 final
- COMUNICAREA COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR – Regândirea educației: investiții în competențe pentru rezultate socio-economice mai bune {COM(2012) 669 final}
- Commission Staff Working Document — Assessment of Key Competences in initial education and training: Policy Guidance —Accompanying the document Communication from the Commission — Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes (SWD(2012) 371 final,20.11.2012)
- Commission Staff Working Document — Language competences for employability, mobility and growth — Accompanying the document Communication From the Commission — Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes (SWD(2012) 372 final, 20.11.2012)
- Commission Staff Working Document — Education and Training Monitor 2012 — Accompanying the document Communication from the Commission — Rethinking education: investing in skills for better socio-economic outcomes (SWD(2012) 373 final, 20.11.2012)
- Commission Staff Working Document — Supporting the Teaching Professions for Better Learning Outcomes —Accompanying the document Communication from the Commission —Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes (SWD(2012) 374 final, 20.11.2012)
- Commission Staff Working Document — Vocational education and training for better skills, growth and jobs — Accompanying the document Communication from the Commission — Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes (SWD(2012) 375 final, 20.11.2012)
- Commission Staff Working Document — Partnership and flexible pathways for lifelong skills development — Accompanying the document Communication from the Commission — Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes (SWD(2012) 376 final, 20.11.2012)
- Commission Staff Working Document — Rethinking Education: Country Analysis Part I — Accompanying the document Communication from the Commission — Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes (SWD(2012) 377 final, 20.11.2012)
- Council Conclusions on investing in education and training — a response to ‘Rethinking education: Investing in skills for better socio-economic outcomes’ and the ‘2013 annual growth survey’ (OJ C 64, 5.3.2013, pp. 5–8)
- COMUNICARE A COMISIEI EUROPA 2020 O strategie europeană pentru o creștere inteligentă, ecologică și favorabilă incluziunii (COM(2010) 2020 final)
- COMUNICARE A COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR Un nou impuls pentru cooperarea europeană în domeniul educației și formării profesionale pentru a sprijini strategia Europa 2020, COM(2010) 296 final
- COMUNICARE A COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN ȘI CONSILIU Plan de acțiune privind minorii neînsoțiți (2010-2014) SEC(2010)534
- COMMUNICATION FROM THE COMMISSION TO THE COUNCIL, THE EUROPEAN PARLIAMENT, THE EUROPEAN ECONOMIC AND SOCIAL COMMITTEE AND THE COMMITTEE OF THE REGIONS A New Framework Strategy for Multilingualism – COM(2005) 596 final
Decizii
2024
- DECIZIA (PESC) 2024/1472 A CONSILIULUI din 21 mai 2024 privind o Academie Diplomatică a Uniunii Europene
- DECIZIA DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2024/1432 A COMISIEI din 21 mai 2024 de înființare a Consorțiului pentru o infrastructură digitală europeană pentru parteneriatul european privind tehnologia blockchain și infrastructura europeană de servicii blockchain (EUROPEUM-EDIC)
- DECIZIA DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2024/458 A COMISIEI din 1 februarie 2024 privind înființarea Consorțiului pentru o infrastructură digitală europeană pentru Alianța pentru tehnologiile lingvistice (ALT-EDIC)
2022
2021
2020
2018
- DECIZIA DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2018/2021 A COMISIEI din 18 iulie 2018 privind adoptarea unor standarde și formate tehnice necesare pentru funcționarea corelării automate prin intermediul platformei IT comune, utilizând clasificarea europeană și interoperabilitatea între sistemele naționale și clasificarea europeană
- DECIZIA (UE) 2018/646 A PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI A CONSILIULUI din 18 aprilie 2018 privind un cadru comun pentru furnizarea unor servicii mai bune pentru aptitudini și calificări (Europass) și de aprobare a Deciziei nr. 2241/2004/CE
Concluzii/rezoluții/rapoarte
- Concluziile Consiliului privind aptitudinile și competențele pentru tranziția verde (2023/C 95/03)
- RAPORT AL COMISIEI CĂTRE CONSILIU – EVALUAREA Recomandării Consiliului din 19 decembrie 2016 privind parcursurile de actualizare a competențelor: noi oportunități pentru adulți
- Rezoluția Parlamentului European din 19 mai 2022 referitoare la crearea Spațiului european al educației până în 2025 – micro-certificate, conturi individuale de învățare și învățarea în serviciul sustenabilității mediului (2022/2568(RSP)) 2022/C 479/06)
- Concluziile Consiliului referitoare la inițiativa privind universitățile europene – Crearea de legături între învățământul superior, cercetare, inovare și societate: pregătirea terenului pentru o nouă dimensiune a învățământului superior european (2021/C 221/03)
- Concluziile Consiliului privind o strategie europeană de capacitare a instituțiilor de învățământ superior pentru viitorul Europei, (7936/22)
- REZOLUȚIA CONSILIULUI privind un cadru strategic pentru cooperarea europeană în domeniul educației și formării în perspectiva realizării și dezvoltării în continuare a spațiului european al educației (2021-2030),(2021/C 66/01)
- Concluziile Consiliului privind punerea în aplicare a Recomandării Consiliului privind parcursurile de actualizare a competențelor: noi oportunități pentru adulți (2019/C 189/04)
- Rezoluția Parlamentului European din 25 martie 2021 referitoare la definirea politicii în domeniul educației digitale (2020/2135(INI)) (2021/C 494/01)
- Rezoluția Parlamentului European din 11 decembrie 2018 referitoare la educația în era digitală: dificultăți, șanse și învățăminte pentru elaborarea politicilor UE (2018/2090(INI))
- Rezoluția Consiliului Uniunii Europene și a reprezentanților guvernelor statelor membre, reuniți în cadrul Consiliului, privind un cadru pentru cooperarea europeană în domeniul tineretului: Strategia Uniunii Europene pentru tineret pe perioada 2019-2027(2018/C 456/01)
- Concluziile Consiliului privind rolul educației preșcolare și al educației primare în stimularea creativității, a inovării și a competențelor digitale(2015/C 172/05)
- Concluziile Consiliului din 20 mai 2014 privind asigurarea calității în sprijinul educației și formării profesionale(2014/C 183/07)
- Concluziile Consiliului privind dimensiunea globală a învățământului superior european(2014/C 28/03)
- Concluziile Consiliului privind investițiile în educație și formare profesională – o reacție la Regândirea educației: investiții în competențe pentru rezultate socio-economice mai bune și Analiza anuală a creșterii pentru 2013(2013/C 64/06)
- Rezoluția Consiliului privind un plan european reînnoit pentru învățarea în rândul adulților (2011/C 372/01)
- Rezoluția Consiliului privind un cadru strategic pentru cooperarea europeană în domeniul educației și formării în perspectiva realizării și dezvoltării în continuare a spațiului european al educației (2021-2030) (2021/C 66/01)
- Concluziile Consiliului din 26 noiembrie 2009 privind educația copiilor proveniți din familii de migranți(2009/C 301/07)
Diverse
- Baza de date a profesiilor reglementate (Regprof)
- Sistemul de Informare al Pieței Interne
- Punctul de Contact Unic electronic (PCUe)
- CARTE VERDE Migrație și mobilitate: provocările și oportunitățile sistemelor educaționale din UE {SEC(2008) 2173} (prezentată de Comisie)
- CARTE VERDE – Modernizarea Directivei privind calificările profesionale, COM(2011) 367 final
- GREEN PAPER – Maintenance obligations, COM(2004) 254 final
- Avizul Comitetului Economic și Social European privind Cartea verde „Migrație și mobilitate: provocările și oportunitățile sistemelor educaționale din UE” COM(2008) 423 final (2009/C 218/17)