Educația adulților
2022
- LLLP Reaction on the European Semester Country Specific Recommendations
- LLLP Study – The ABCs of Funding and Investment in education
- Lifelong Guidance in Estonia 2022, Sursa: Education and Youth Board of Estonia, 2022
- Policies For System Change And Lifelong Learning – A Torino process cross-country digest (2018-2021), Sursa: ETF, 2022
- 20 Years National Forum Lifelong Guidance Austria, Sursa: STVG, 2022
- Towards European Standards For Monitoring And Evaluation Of Lifelong Guidance Systems And Services (Vol. I), Sursa: CEDEFOP, 2022
- HIGH ESTEEM BUT LOW PARTICIPATION – Strong belief in the value of learning and the pressing need for skills are not enough to motivate adults to participate in lifelong learning, Sursa: CEDEFOP, 2022 / Rezumat
- Skillset and match (Cedefop’s magazine promoting learning for work) – January 2022 issue 24, Sursa: CEDEFOP, 2022
- Bridging lifelong guidance and validation of non-formal and informal learning through ICT operationalisation, Sursa: CEDEFOP, 2022 / Rezumat
2021
- DIGITAL TRANSITIONS IN LIFELONG GUIDANCE: RETHINKING CAREERS PRACTITIONER PROFESSIONALISM – A CareersNet expert collection, Sursa: CEDEFOP, 2021
- Adult learning and education is key for the future of Europe, Sursa: EAEA, 2021
- Active Learning and Innovative Teaching in Flexible Learning Spaces, Sursa: European Schoolnet Academy, 2021
- LLLP Insight – Social inclusion, Sursa: LLLP, 2021
- Skillset and match, Cedefop’s magazine promoting learning for work, Sursa: CEDEFOP, 2021
- Adult education and training in Europe: Building inclusive pathways to skills and qualifications, Sursa: Eurydice, 2021
- Curriculum globALE: Competency framework for adult educators, Sursa: UNESCO, 2021
2020
- Manifesto for Adult Learning in the 21st Century: The Power and Joy of Learning, Sursa: EAEA, 2019
- Change-oriented adult education in the fiels of democracy and digitalizations, Sursa: EAEA, 2020
- Empowering adults through upskilling and reskilling pathways. Volume 2: Cedefop analytical framework for developing coordinated and coherent approaches to upskilling pathways for low-skilled adults, Sursa: Cedefop, 2020
- Validation of Non-formal and Informal Learning in The Netherlands – Final version, One-off report, Sursa: NCP NLQF, 2020
- Markets and People. Romania Country Economic Memorandum, Sursa: World Bank, 2020
- Up- and re- skilling in micro and small enterprises. Guidance pack for intermediary bodies and social partners, Sursa: Comisia Europeană, 2020
2019
- Educația și formarea profesionala în România – descriere succintă, CEDEFOP, 2019
- Youth and Adult Education in the Agenda 2030 and the Sustainable Development Goals, Sursa: DVV International, 2019
- 7 elemente esențiale ale unui mod de gândire axat pe educația pe tot parcursul vieții, Sursa: EPALE, 2019
- Accesul bun la educația și formarea adulților pentru persoanele slab educate accelerează creșterea economică, Sursa: EPALE, 2019
- Achievements under the Renewed European Agenda for Adult Learning. Report of the ET2020 Working Group on Adult Learning (2018-2020), Sursa: Comisia Europeană, 2019
- Adult Learning policy and provision in the Member States of the EU. A synthesis of reports by country experts, Sursa: Comisia Europeană, 2019
- Al 4-lea Global Report on Adult Learning and Education – Nu lăsați pe nimeni în urmă: Participare, echitate și incluziune, Sursa: EPALE, 2019
- Calitate în educație și formare ulterioară în Irlanda, Sursa: EPALE, 2019
- Declarația LLL Platform privind Recomandările Specifice pentru Țări pe Semestrul European 2019, Sursa: EPALE, 2019
- Document de lucru al serviciilor Comisiei: Upskilling Pathways – Noi oportunități pentru adulți, ținând seama de măsurile de implementare, Sursa: EPALE, 2019
- Educația tinerilor și adulților în Agenda 2030 și obiectivele de dezvoltare durabilă. Rol, contribuție și potențial pentru viitor, Sursa: EPALE, 2019
- Getting Skills Right: Cum să funcționeze învățarea adulților în parteneriatul social, Sursa: EPALE, 2019
- Getting Skills Right. Financial Incentives to Promote Adult Learning in Australia, Sursa: OECD, 2019
- Human Learning in the Digital Era, Sursa: EPALE, 2019
- Ieșirea din Umbră – bune practici în educația adulților în domeniul incluziunii sociale (Danemarca, Polonia, Slovacia), Sursa: EPALE, 2019
- Impactul educației comunitare asupra vieții femeilor, Sursa: EPALE, 2019
- Îmbunătățirea accesibilității recalificării la locul de muncă, Sursa: EPALE, 2019
- Învățarea pe tot parcursul vieții: concepte, probleme și acțiuni, Sursa: EPALE, 2019
- Învățarea și tranzițiile vieții, Sursa: EPALE, 2019
- Lifelong quidance policy and practice in the EU: trends, challenges and opportunities. Final Report, Sursa: Comisia Europeană, 2019
- Platforma LLL – Document de poziție – Mediile de învățare din secolul XXI, Sursa: EPALE, 2019
- Raport sinteză – Politici și prevederi în domeniul educației adulților în statele membre UE, Sursa: EPALE, 2019
- Realizări în cadrul programului european reînnoit pentru educația adulților, Sursa: EPALE, 2019
- Sprijinirea antreprenoriatului și inovării în învățământul superior din România, Sursa: EPALE, 2019
- Talis 2018 Results. Volume I. Teachers and school leaders as lifelong learners, Sursa: OECD, 2019
- Tranziția către o societate digitală – viziune și plan de acțiune, Sursa: EPALE, 2019
- Viitorul Educației Adulților în Europa, Sursa: EPALE, 2019
2018
- Education Indicators In Focus nr. 65 (decembrie 2018). Care este diferența dintre educația dobândită și rezultatele de pe piața muncii dintre adulții născuți în străinătate și cei nativi?, Sursa: EPALE, 2018
- Implicarea adulților defavorizați din punct de vedere social și educațional în învățarea de-a lungul vieții este posibilă, Sursa: EPALE, 2018
- Participarea adulților la învățare (Sondaj 2018 – Marea Britanie). Studiu, Sursa: EPALE, 2018
- Promovarea educației adulților la locul de muncă – raportul grupului de lucru ET2020 privind învățarea în rândul adulților, Sursa: EPALE, 2018
- Studiu de fezabilitate privind platformele pentru educația pe tot parcursul vieții. LLL Platform, Sursa: EPALE, 2018
- The Adult Learner 2018. The Irish Journal of Adult and Community Education, Sursa: EPALE, 2018
2017
- Educational Opportunity for All. Overcoming Inequality throughout the Life Course, Sursa: EPALE, 2017
- Summary of Activities planned for the period November 2017 to December 2019, Sursa: Comisia Europeană, 2017
- Quick overview of the main thematic focus of National Coordinator work plans, 2017-19, Sursa: Comisia Europeană, 2017
2015-2008
- Adult Learners in Digital Learning Environments, Sursa: European Commission, 2015
- Recommendation on Adult Learning and Education – 2015, Sursa: UNESCO, 2015
- Curriculum GlobALE. Curriculum for Global Adult Learning & Education, Sursa: German Development Institute, 2013
- Developing the Adult Learning Sector. LOT 3: Opening higher Education to Adults. Final Report, Sursa: Comisia Europeană, 2013
- Developing the adult learning sector – Quality in the Adult Learning Sector, Sursa: Panteia, 2013
- Educating the adult educator: Quality provision and assessment in Europe, Sursa: ESREA, 2009
- Regional Report on the Development and State of the Art of Adult Learning and Education. South East Europe, Sursa: DVV Internation, 2009
- ALPINE – Adult Learning Professions in Europe – A study of the current situation trends and issues – Final Report, Sursa: Research voor Beleid, 2008