EUROPASS – Credențiale
2021
- Micro-credentials for labour market education and training project, Sursa: CEDEFOP, 2021
- NEW DIRECTIONS FOR GOVERNMENT IN THE SECOND ERA OF THE DIGITAL AGE, Sursa: Blockchain Research Institute, 2021
2020
- Learning for everyone in a digital society, Sursa: Nordic Network for Adult Learning, 2020
- The Emergence of Alternative Credentials, Sursa: OECD, 2020
- Boosting the digital transition through lifelong learning, Sursa: Nordtek, 2020
- Bridging conceptually academic and occupational learning and credentialing in US postsecondary education. Current developments and research insights on challenges, approaches, and perspectives, Sursa: Academia, 2020
- COMUNICAREA COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR – Planul de acțiune pentru educația digitală 2021-2027 – Resetarea educației și formării pentru era digitală, Sursa: Comisia Europeana, 2020
- More digital teaching and learning in international programmes, Sursa: University World News, 2020
- Achieving Digital Skills for All, Sursa: Scientix, 2020
- Blended learning in school education – guidelines for the start of academic year 2020/21, Sursa: Comisia Europeană, 2020
- The Digitalisation of Science, Technology and Innovation. Key Developments and Policies, Sursa: OECD, 2020
2019
- Action Plan for Digitalisation in Higher Education and Research 2019-2021, Sursa: UNIT, 2019
- Bologna Digital 2020. White Paper on Digitalisation in the European Higher Education Area, Sursa: Hochschulforum Digitalisierung, 2019
- Comunicarea Comisiei privind Planul de acțiune pentru educația digitală, Sursa: Comisia Europeană, 2019
- Digital education at school in Europe, Sursa: Comisia Europeană, 2019
- Digitalisation strategy for the higher education sector 2017-2021, Sursa: UNIT, 2019
- Pedagogia video pentru formarea profesională: O prezentare a predării și învățării bazate pe tehnici video – ETF, Sursa: EPALE, 2019
- Practici inspiraționale pentru lumea digitală de mâine – Dosar tehnic nr. 10, Sursa: EPALE, 2019
2018
- Comunicare a Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor privind Planul de acțiune pentru educația digitală, Sursa: Comisia Europeană, 2018
- DigComp: The European Digital Competence Framework, Sursa: Comisia Europeană, 2018
- Digital credentialing: implications for the recognition of learning across borders, Sursa: UNESCO, 2018
2016-2007
- DigComp 2.0: The Digital Competence Framework for Citizens, Sursa: Comisia Europeana, 2016
- OpenCred: exploring issues around the recognition of non-formal learning via MOOCs in Europe, Sursa: Comisia Europeana, 2016
- Making an American Credentials Framework Intentions, Construction, Challenges and Perspectives, Sursa: Federal Institute for Vocational Education and Training-Germany, 2016
- Working Party on Measurement and Analysis of the Digital Economy. SKILLS FOR A DIGITAL WORLD, Sursa: OECD, 2016
- Better 21C Credentials. Evaluating the promise, perils and disruptive potential of digital credentials, Sursa: Universitatea Deakin din Australia, 2016
- Positioning credential evaluation practices, Sursa: SAQA, 2010
- The Provision of E-learning in the European Union, Sursa: ResearchGate, 2007